Page 29 - ahşap yat sektörü ihtiyaç analizi
P. 29

5.  SONUÇ VE RAPORLAMA

                   5.1.   ÖNE ÇIKAN YAT İNŞA SANAYİ SORUNLARI


                        Nitelikli iş gücü sorunu
                        ARGE, DATA, envanter ve üretim planlaması sorunu
                        Tanıtım ve pazarlama sorunu
                        Nitelikli tesis sorunu
                        Üretim teknolojilerinin yetersizliği

                        Seri veya yarı – seri üretime geçilememesi
                        Üretim miktarlarının çoğalmaması nedeniyle kalitenin arttırılamaması
                        Uzun vadeli projelerde sektör güvenilirliği sorunu
                        Finansman sorunu
                        Lider ürün eksikliği

                        Yat sektörü paydaşlarının bilanço verileri yetersizliği
                        Yanlış rekabet
                        Sözleşme yönetiminde yetersizlikler

                   5.2.   ÖNE ÇIKAN YAT İNŞA YAN SANAYİ SORUNLARI

                        Teminat ve finansman sorunu

                        Nitelikli iş gücü sorunu
                        Yat sanayinin sektörel olarak organize olamaması
                        ARGE ve inovasyon için motivasyon eksikliği



                   5.3.   ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

                   5.3.1.  FİNANSAL SORUNLAR İÇİN ÖNERİLER


                        Sektöre yapılacak yatırımların doğru yönlendirilmesi için faaliyet göstermek üzere
                          çalışacak bir mekanizma ve yeterlilik tanımlanması gerekmektedir.
                        Projeye dayalı finansman ürünlerinin geliştirilmesi gerekmektedir.
                        Yat sektöründe proje veya fikir için mali destek bulunması sağlanmalıdır.
                        ÖTV teşvik mekanizması gerekmektedir.
                        Organize Sanayi Bölgesi bünyesinde (veya sektöre uygun başka bir toplu alanda)
                          üretim faaliyetleri gerçekleştirebilmek için uygun zemin hazırlanması kapsamında

                          yetkililer harekete geçirilmelidir.
                        Ticaret  ve  Sanayi  Odası  liderliğinde  pazarlama  ve  tanıtım  programları
                          hazırlanmalı, iç talebin yaratılmasına yönelik girişim ve politikalar geliştirilmelidir.



                                                           28
   24   25   26   27   28   29   30   31   32